Upragniona sylwetka – Talia osy, kaloryfer na wyciągnięcie reki?

Temat z serii: Holistycznie – Dlaczego nie zajmiemy się jedną działką porządnie zamiast tyloma rzeczami na raz.

Pod tematy dotyczące tego tematu:

Dziś na instagramie w ankiecie faworytem okazała się być sylwetka więc zapraszam do przeczytania a jednocześnie dziękuję za zainteresowanie poprzednimi postami. Dzięki Wam i waszym wyświetleniom widzę, że to ma sens za co jestem Wam niezmiernie wdzięczny!

Czy faktycznie tak to musi wyglądać? Moim zdaniem zdecydowanie nie, można odnaleźć w tym balans 🙂
Young lady cartoon character dieting to loose weight dreaming of cake and slim figure temptation emotions vector illustrations

Płaski brzuch, kaloryfer, smukła, slim sylwetka

W matematyce 2+2 = 4. W życiu jednak jest inaczej. Dieta to nie wszystko zachodzi tyle zmiennych, że aby zrzucić zbędne kilogramy musiałem wiedzieć więcej na temat sportu, psychologii, regeneracji i nie tylko. Bo przecież nie chodzi tutaj tylko o to, aby na chwilę, zrzucić 5 kg. Sam wiem ze swoich doświadczeń, że odchudzanie jest bardzo proste, patrząc na to z perspektywy czasu, ale najczęściej, jeśli nie podejdziemy do tego odpowiednio, pewnie znów, kolejny już raz doświadczymy efektu jo-jo i przybierając kolejne 6kg czy nawet 10kg. I w tym miejscu kończy się łatwo… Nie chodzi o to, aby się głodzić, ograniczać i walczyć za każdym razem z samym sobą, aby nie zjeść kolejnego batonika, czy kawałka pizzy. Obecnie w czasie pandemii przybrałem 7 kilogramów, a założyłem przybranie tylko 4kg… Dziś rano waga wskazywała 77,3kg, co nie napawa mnie optymizmem, z uwagi na to, że jeszcze 3 miesiące temu, kiedy byłem w fajnej formie i miałem drugi raz w życiu widoczny na brzuchu kaloryferek to wtedy ważyłem 69 kg.

undefinedJeśli ktoś mówi, że kaloryfer lub płaski brzuch nie jest wcale fajny, to mu nie wierzcie… Wiele dietetyków i specjalistów, którzy nigdy tego nie doświadczyli, nie potrafią sobie  wyobrazić uczucia, jakie wywołuje taki fajny widok w lustrze… Nie mniej jednak!!!!, to jest zaledwie powierzchowne i nie niesie ze sobą niczego dobrego oprócz satysfakcji i dobrego samopoczucia, kiedy się na niego patrzy. I choć uznaję się za osobę, która nie przywiązuje szczególnej uwagi do tego, co na zewnątrz, a zdecydowanie interesuje mnie wnętrze i to, co reprezentowane jest postawą i dialogiem z rozmówcą, tak skłamałbym, że nie miałem satysfakcji z tego, kiedy codziennie rano widziałem drabinkę na brzuchu. Ale, co się za tym kryje??… No niestety osiągnięcie takiego efektu wymaga wiele poświęceń i wyrzeczeń. A na samym końcu i tak dochodzi się do wniosku, że nie jest to tego warte, a zadowolenie z tego, jak bardzo nam się podoba wówczas nasz brzuch w lustrze, wynika chyba bardziej z tego, że jesteśmy z siebie dumni, że jesteśmy tak silni mentalnie i wytrwaliśmy w swoich postanowieniach i przekonaniach.

Hand drawing illustration of development concept

Trzeba jednak zauważyć, że jest też drugie dno takiego fajnego stanu. Przede wszystkim nie jest to zdrowe. Może w moim przypadku, moim celem nie było posiadanie płaskiego brzucha, tylko określona waga, aby osiągnąć lepsze rezultaty sportowe. I tak nie zmienia to faktu, że mój organizm domagał się coraz więcej energii, a utrzymanie takiej wagi, kiedy cele startowe w zawodach sportowych zostały zburzone z uwagi na pandemię Korona Wirusa, spowodowały spadek motywacji i rozpoczęcie przeszukiwania możliwie każdego zakątka mieszkania w celu znalezienia pożywienia 😀 inaczej mówiąc kompulsywne obżarstwo epidemiologiczne 😀 hah. I w ten sposób możemy zauważyć, jak motywacja ma się do ogólnej filozofii życia i innych wartości. Silna wola jest silna do czasu, kiedy przychodzą dni słabości. A najgorsze w tym jest to, że jeśli cały dzień staramy się trzymać dietetycznych założeń, tak jedna chwila uszczuplenia konta silnej woli wystarczy, aby zniweczyć całodzienny, a czasami całotygodniowy trud i poświęcenie jakie włożyliśmy to aby wyglądać lepiej, czuć się lepiej czy być zdrowszym, sprawniejszym, etc. Ale tutaj pojawia się pomoc…


Azymut, cel, idea, drogowskaz, plan

Chodzi o to, aby wyznaczyć sobie inne, bardziej wartościowe i dalekosiężne plany. Po to, aby w konsekwencji osiągnąć długoterminowy, racjonalny sukces, w którego efekcie wygląd, waga i to, co mówią i myślą inni nie będzie miało dla nas znaczenia. Będziemy akceptować samych siebie, a zdrowie i wymarzoną sylwetką czy masa, będą tylko efektem ubocznym naszych działań i tego, w co wierzymy. Dlatego też aspekt psychologiczny będzie odgrywał tutaj główną rolę. Przewartościowanie własnych wartości, wyzbycie się starych paradygmatów, zmiana utrwalonych nawyków. Zbudowanie twardych przekonań odnośnie do własnej osoby, pokochanie siebie, oparcie swojej tożsamości na wartościach, a nie na ulotnych fanaberiach.

Regeneracja i aktywność fizyczna

Regeneracja ma tu również znaczenie, ponieważ jeśli o nią nie zadbamy, to organizm będzie domagał się szybkiego żarcia. Będziemy spożywać to, co będzie pod ręką. Często późno wieczorami sięgamy po szybkie przetworzone przekąski. A jak jesteśmy niewyspani, to cały dzień coś podjadamy. Regeneracja jest istotna, ze względu na kontrolę apetytu. W osiągnięciu sylwetki oprócz oczywistej diety pomoże nam aktywność fizyczna. Nie musi to być koniecznie bieganie, pływanie, rower, triathlon czy siłownia. Zacznij od drobnej cegiełki, a postawisz mur, jak mówi to Will Smith. Może to być to, co lubisz, byle w ruchu. Spacer jest świetnym początkiem. Spacer z podcastem edukacyjnym jest jeszcze lepszą opcją ;p. Pisałem o byciu w ruchu w poście o zdrowieniu, warto zerknąć również na artykuł o motywacji: Jak radzić sobie z motywacją, jeśli jeszcze jest Ci on obcy.

Jak zrzucić wagę, fotografia transparentnie obrazująca aspekty diety. Ja bym tutaj jeszcze ograniczył produkty pochodzenia zwięrzęcego :P.
Concept with hottest diet trends and best food tracking app cartoon compositions vector illustration

Dychotomia vs Slide Edge – Tobie też się uda!

Praca nad redukcją nie musi być ciężka, bo łatwo jest zjeść raz coś zdrowego, tak samo, jak łatwo jest zjeść kawałek tłustej pizzy. Jednak małe drobne regularne kroki, metodą Slide Edge, doprowadzi nas do każdego sukcesu.

(Nie będę się tutaj kolejny raz rozwlekał nad metodą, bo zrobił już to superprofesjonalnie Mirosław Zelent. Koniecznie zobacz METODA SLIDE EDGE, a o Panu Mirosławie kiedyś napiszę cały osobny wpis, filmik lub podcast, bo jest to jeden z moich mentorów – wybitna jednostka, z którą chciałbym zrobić wywiad).

Jeden z materiałów wyśmienitego człowieka, w dodatku Gliwiczanina – Pana Mirosława Zelent!

Ileż można się głodzić, stosować wciąż nowe modne odchudzające, restrykcyjne diety eliminacyjne, które w ostateczności i tak porzucimy, a kilogramy wrócą, często podwójnie. Wiara, nastawienie na sukces, spokój przestrzeń psychiczną i czas pozwolą nam dojść nawet do lepszej sylwetki, niż do takiej, o której marzymy. Tak jak było to w moim przypadku. Nie mniej trzeba porzucić myśli, o przeszkodach. To tym, że już taki  jestem, o tym, że to wiek, o tym, że to wina genów, o czym z resztą traktuje jeden z naszych ostatni artykułów — Genetyka w życiu, zdrowiu, sporcie. Należy porzucić myślenie, że „gdybym tylko…… to by mi się udało” i zacząć skupiać się na tym, co możemy dziś zrobić! Mniej myśleć i usprawiedliwiać swoją prokrastynację, a więcej robić i czemprędzej zbierać owoce naszych działań. Cel jest ważny, ale droga ważniejsza. Nie skupiaj się na tym, jakie cyferki widzisz na wadze, a raczej na tym, jak czujesz się, kiedy Twoja waga idzie w dobrym kierunku. Czy czujesz się, lżej?, Czujesz witalność?, Masz większą pewność siebie?, Ludzie Cię chwalą, doceniają? Jesteś każdego dnia radośniejszą osobą i zyskujesz motywację? TAK, TAK, TAK! To teraz skup się na tym, co możesz zrobić już teraz, jutro i w następnym tygodniu i miesiącu! A w tym pomocny może okazać się z kolei ten artykuł: Łatwa, szybka, prosta kontrola diety.

Na koniec chciałbym poprosić Cię o opinię i pomoc w podjęciu decyzji o kontynuacji tematyki holistycznego podejścia widzianego z różnych perspektyw. Tematów jest wiele, a dodatkowo każdy z nich można jeszcze bardziej rozwinąć. Zapraszam Cię do kontaktu i pozostawienia komentarza i dodatkowo odwiedzin innych miejsc, w których bywamy 😊. Następnym razem zostanie poruszona kolejna tematyka. Daj znać czy artykuł nie jest zbyt długi jeszcze. Nad własną nową witryną nieustannie pracujemy, dlatego prosimy o cierpliwość i pomoc w podejmowaniu decyzji dotyczących wyglądu nowej witryny, biorąc udział w ankietach na instagramie oraz kanale youtube.

Zapraszam do przeczytania poprzednich wpisów na temat – „Jak domagać się zwrotu pieniędzy? – Apel do osób, które opłaciły udział w imprezach masowych!”; „Jak czytanie mojego bloga może wpłynąć na Ciebie w oczach Twojego pracodawcy.”. Zachęcam również do subskrypcji mojego kanału na YouTube, a także do subskrypcji tego bloga, aby nie przegapić nowych postów 😉. Możecie mnie również śledzić na Insta dziś było dużo na temat motywacji, pojawia się tam dużo ciekawych materiałów.

Jeśli to nie będzie dla Was problemem, to proszę oczywiście o feedback, abym wiedział, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności, o czym napisać, czy nagrać filmik. Możecie robić to lajkując materiały, które są dla Was wartościowe, pisać komentarze, udostępniać znajomym oraz kontaktując się ze mną.
Pozdrawiam Was serdecznie!
Bądźcie sprawni, silni i zdrowi,
Stay fit, strong & healthy,

Lesserr

Biografia:
„7 nawyków skutecznego działania” – Stephen R. Covey
„Jak lepiej myśleć” – Christel Petitcollin
„Gorzka czekolada” tom 2 – wyd. Fundacja „ABCXXI – Cała polska czyta dzieciom”,
„Nawyki warte miliony” – Brian Tracy
„Jedz i trenuj” – Nancy Clark
„Siłą nawyków” – Charles Duhigg
„Jak przestać się martwić i zacząć żyć” – Dale Carnegie
Własne doświadczenia.

Materiały:

Jeśli już jesteś zmotywowany do zmiany, a w dodatku chcesz nauczyć się programować – Mirosław pomoże Ci w jednym i drugim 🙂

Ostatnie wpisy

Odchudzanie, diety. Jak skutecznie się odchudzać bez efektu jo-jo

Ten wpis po krótce traktować będzie na temat diety. Zdradzę Ci podstawowe założenia skutecznej i niepowodującej uszczerbku na Twoim zdrowiu diety. To wszystko jest na prawdę proste. Właśnie dzięki temu wpisowi przekonasz się, że faktycznie tak jest i od tej pory będziesz w stanie z pełną świadomością uzmysławiać to również innym.

Rolowanie, tajniki automasażu. Kompendium – podstawowe pytania i odpowiedzi.

Dziś przekażemy Wam podstawowe oraz niektóre szczegółowe informacje dotyczące jednej z technik regeneracji jaką jest rolowanie, znane także jako jedna z technik automasażu. Specjalistycznych odpowiedzi na podstawie aktualnych badań naukowych udzielił nam wspaniały specjalista fizjoterapii Michał Jureczek, za co serdecznie dziękujemy.

300km wyprawa rowerem. O tym jak dokonać tego na spontanie. Wywiad z gościem specjalnym Szymonem kolarstwa.

Kolega kilka dni wcześniej wspominał, że zaczął jeździć na długich dystansach. Wtedy sądziłem, że ja bym nie dał rady zrobić takich 300 km. To nie dystanse dla mnie, tym bardziej że jestem po wypadku komunikacyjnym, a nie zapowiada się, że uraz kiedykolwiek mógłby zniknąć. Kiedy rozmawiałem o skokach na bungee z fizjoterapeutą powiedział mi, że czy po wypadku, czy nie, trzeba żyć. Wówczas też uświadomił mi, że wszystko jest dla ludzi, a ograniczając się w czymkolwiek, powodujemy jedynie pogłębianie kolejnych ograniczeń. Stąd mój wniosek, chcę żyć i przekraczać kolejne granice na swej drodze.

Jedzenie plik wektorowy utworzone przez macrovector – pl.freepik.com
Ręka plik wektorowy utworzone przez rawpixel.com – pl.freepik.com
Kobieta zdjęcie utworzone przez freepik – pl.freepik.com
Jedzenie plik wektorowy utworzone przez macrovector – pl.freepik.com

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Create your website with WordPress.com
Rozpocznij
%d blogerów lubi to: